Bouw mee aan de trendimplementatie tool

Delen op twitter Delen op facebook

Zoals we allemaal weten is innovatie nodig om nieuwe producten te ontwikkelen, mensen te blijven binden aan dat specifieke product van jou(w merk). Omdat innovatie in tijden van, daar is ie weer, crisis niet de hoogste prioriteit heeft, willen we dit proces vanaf nu omvormen tot een kans. Nibaa en Studio Branding hebben zich ten doel gesteld om innovatie leuker, gemakkelijker en inzichtelijker te maken.

Daartoe hebben we een tool ontwikkeld die dit ondersteund, namelijk door in tussentijdse stadia van het proces te toetsen of de innovatie nog in één lijn ligt met het beoogde doel. Ter preventie van hoge misfabricages en worden boardingmeetings een stuk minder lang. Tijd- en geldbesparing dus!

Het model werkt als volgt; er zijn 2 assen met daaraan vier kernwaarden verbonden, deze kernwaarden zijn:

1. innovatie, 2. merk-consistentie, 3. bedrijfsperspectief, 4. imago

Wanneer de assen zijn samengesteld kunnen bedrijven dit model toepassen in tussentijdse fasen; zijn de ondernomen stappen in dit proces nog congruent aan het vooraf opgestelde, doel? Afhankelijk van de identiteit van het bedrijf worden deze kernwaarden bepaald (a.h.v. advies StudioBranding en Nibaa) en worden deze ingevuld a.h.v. van ranking lists.

De vraag vanuit Nibaa instituut en Studio Branding is als volgt; wij willen de vier genoemde definities zo nauwsluitend en relevant mogelijk formuleren. Dit is essentieel om de juiste overeenstemmen te vinden. Onze vraag is daarmee, wat versta jij onder deze kernwaarden? Leg in max. één zin uit wat je hieronder verstaat. Vul het formulier in en maak kans om de test-case te worden die we uitvoeren bij één bedrijf!

>> Enquete t.b.v. trendimplementatie tool – initiatief van Nibaa en Studio Branding << Mail to: [email protected]

Doel:

Door dit model vaker toe te passen worden koersafwijkingen snel inzichtelijk waardoor snel gereageerd kan worden op beslissingen snel worden opgespoord. Dit scheelt aanzienlijk in kosten.

“NIBAA werkt in samenwerking met Studio Branding aan een trendimplementatie tool welke de verschillende facetten binnen het innovatie proces inzichtelijk maken en doorgronden. ‘De vraag ‘in welke context staan we ten opzichte van het doel’ wordt hiermee beantwoord? Het vooropgestelde doel van de innovatie, draagt onze laatst genomen beslissing daar nog steeds aan toe bij? We hopen dat je onderdeel wilt worden van onze poule en zullen je updates geven van de vorderingen!

Dit is Esmee Schönfeldt


Esmée Schönfeldt (1985) studeerde af aan de opleiding Concept & Branding (AMFI) en ging vervolgens als community manager aan de slag. Daar leerde zij de werking van sociale media kennen. Nu is zij conceptontwikkelaar voor haar bureau Studio Branding. Daarnaast werkt Esmée aan een marktplaats voor jonge ondernemers, onderzoekt zij de kansen van duurzame producten uit Papoea en is zij actief in trendwatcherscollectief WijMerkenHet.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Premium Wordpress Themes Free Wordpress Themes