Campagne: Philips + Pinterest = Pinyourcity

Campagne: Philips + Pinterest = Pinyourcity

Delen op twitter Delen op facebook

Begin deze maand heeft Philips hun eerste (wereldwijde) Pinterest campagne gestart, genaamd #pinyourcity. In deze campagne draait alles om jouw eigen stad en geeft Philips de gebruikers de mogelijkheid om op een creatieve manier te laten zien wat jouw stad “liveable & loveable” maakt. Ik sprak met Thomas Marzano, Creative Director bij Philips en tevens als ambassadeur en jury member betrokken bij #pinyourcity.


Livable Cities “De organisatie van #pinyourcity is gedaan door Livable Cities, zij kijken naar alle onderwerpen die gaan over de stad. Wat maakt een stad leefbaar & dierbaar, bijvoorbeeld wat speelt er indien je kijkt naar verlichting, hoe veilig is een stad en ook street art.  Binnen dit inititatief is #pinyourcity ontstaan”


Hoe werkt de campagne? Via de website pinyourcity kun je eenvoudig zien op welke manier je mee kunt doen met de campagne op Pinterest. Onderstaand de 5 stappen.



  1. Repin het contest logo #pinyourcity
  2. Maak een moodboard met minstens 10 foto’s, 1 van deze foto’s moet de #pinyourcity afbeelding zijn.
  3. Gebruik #pinyourcity in je moodboard en vermeld de contest. Bijvoorbeeld “I love Amsterdam”
  4. Vul je gegevens en de pinboard link in op de website of tweet deze naar @livablecities
  5. Share het logo & volg @livablecities voor het laatste nieuws.

De winnaar van de campagne ontvangt een health & well-being pakket ter waarde van €1.000,-. Voor de runners up zijn er prijzen pakketten van €500,- en €100,-.


Let erop dat je zelf de foto’s maakt, foto’s repinnen mag natuurlijk ook maar Philips is echt op zoek naar originele content in de moodboards. Wat maakt jouw stad zo bijzonder?


Promotie van de campagne Thomas Marzano geeft aan dat de Pinterest campagne wereldwijd gepromoot wordt. Deels via de global accounts van Philips op o.a. Twitter en Facebook en deels via de landelijke (lokale) accounts. Ook YouTube wordt ingezet om de campagne te promoten.  Vooralsnog wordt er gebruik gemaakt van digitale media. Print media heeft geen focus maar wordt zeker niet uitgesloten. De campagne wordt tevens gepromoot tijdens events.


Verwachtingen  Thomas Marzano “We verwachten ca. 250 moodboards, liefst zo verspreid mogelijk over de hele wereld. Inhoudelijk hopen we ook op verschillende foto’s van verlichting, architectuur, cultuur, restaurants tot streetart. Momenteel zijn er reeds 83 repins van het #pinyourcity logo, we zijn erg benieuwd naar de moodboards en wat de kijk is van city bloggers op hun stad”.



De Pinterest campagne is opgezet om de breedte van het Philips als merk te laten zien en de kern te tonen. Wat maakt jouw stad “liveable & loveable”? Goede merkcampagne van Philips, het sluit exact aan bij de kern van Philips. Ik ga de campagne in ieder geval met veel interesse volgen en ben erg benieuwd naar de creatieve creaties van de city bloggers & wellicht ook city marketeers op Pinterest! Graag wil ik Thomas bedanken voor zijn tijd & openheid tijdens het telefonische interview.


Bron: Marjolein van Appeldorn


Brand Management

Dit is Brand Management


Een weblog over actuele, nuttige, leerzame en leuke wetenswaardigheden over merken- en marketingzaken! Samen met onze enthousiaste bloggers brengen wij "harde" informatie over marketingmodellen en zachte onderwerpen als ‘weetjes’, opinies, columns en merkfeiten.


Premium Wordpress Themes Free Wordpress Themes