Brand History: Liga

Brand History: Liga

Delen op twitter Delen op facebook

De Ligafabriek ontstond in 1920 toen een aantal industriële bakkerijen in Bergen op Zoom met elkaar gingen samenwerkenen als het ware een “liga” vormde. Johannes Loose werd directeur en hij trok de jonge Theo Neutelings als boekhouder aan. Hij wist de weinig succesvolle Loose binnen een paar jaar weg te werken en nam zelf het heft in handen. Neutelings bedacht in 1923 de beroemde kinderbiscuit van Liga en dat werd de redding van de fabriek. Het werd de eerste voorverpakte biscuit met mineralen, here koemelk en vitaminen als toevoeging.


Met dit product onderscheidde Liga zich van de concurrentie. Iedere oudere kent het bekende rode doosje met de tekst Liga kindervoeding en het portret van een lachend kind. Liga werd in de jaren zeventig aan LU verkocht. Dat weer werd overgenomen door Danone en in 2007 werd Liga overgedaan aan de Amerikaanse gigant Kraft. In 1992 stopte de productie van de ouderwetse Liga, pills in 1994 overleed Neutelings vlak voor zijn 103e verjaardag en in 1996 ging de Liga-fabriek tegen de vlakte. * Oktober 2010: Liga stapt als hoofdsponsor van sprint-ploeg van Marianne Timmer in het schaatsen, vooralsnog voor 2 jaar!

Brand Management

Dit is Brand Management


Een weblog over actuele, nuttige, leerzame en leuke wetenswaardigheden over merken- en marketingzaken! Samen met onze enthousiaste bloggers brengen wij "harde" informatie over marketingmodellen en zachte onderwerpen als ‘weetjes’, opinies, columns en merkfeiten.




Wat vind jij hiervan?

Premium Wordpress Themes Free Wordpress Themes