Masterclass Online Brand Management (6 dec)



 width=De digitalisering die momenteel plaatsvindt is een grote uitdaging voor merken. De enorme toename van mediakanalen, in combinatie met het persoonlijker worden van merkrelaties, vragen om een andere aanpak. Deze sessie verschaft je kennis, de vaardigheden én het inzicht om online merkvraagstukken goed op te lossen. Vragen die worden beantwoord, zijn: Welke online tools en technieken kan ik gebruiken om mijn merk uit te bouwen? Hoe kan ik social media beter inbedden in mijn marketingstrategie? U krijgt verder o.a. antwoord op: hoe converteer ik de online bezoeker naar een klant en hoe meet ik de effectiviteit van mijn online inspanningen?


Onderwerpen



  • Trends en ontwikkelingen van online brand management.
  • Internetstrategie
  • Display marketing, retargetting, branded-content integratie
  • Opstellen van klantprofielen, klantgedrag en klantwaarde.
  • Zoekmachinemarketing, webanalyse en usability.
  • Conversieoptimalisatie en return on investment.
  • Online mediaplanning en online advertising.
  • Social media en communitybuilding.
  • Emailmarketing en online tools.

Learnings



  • Je ontwikkelt uw strategisch-analytisch denken
  • Je leert hoe u gestructureerd tot een oplossing van een online merkvraagstuk kunt komen
  • Je vertaalt concepten en modellen naar jouw eigen praktijk
  • Je krijgt inzicht in de rol van het merk in de online-strategie
  • Je ontwikkelt jouw inzicht in de interactie tussen merk en afnemer
  • Je krijgt inzicht in het proces van merken bouwen, exploiteren en onderhouden
  • Je leert beleidsbeslissingen te nemen, gericht op merkwaarde-creatie
  • Je ontwikkelt inzicht in het merk als instrument voor het behalen en behouden van lange-termijn concurrentie-voordelen
  • Je leert de vertaling te maken van merkwaarden naar online-communicatiestrategie

Docent: Pim Jonker


Pim Jonker (1975) is Marketeer van beroep. Hij heeft een persoonlijke passie voor strategische marketing. Twee jaar geleden is hij gestart met het schrijven van blogs over dit onderwerp. Van hieruit is zijn adviesbureau ‘Marketingcirkel’ ontstaan. Marketingcirkel beschermt en brengt het ambacht van het vak Marketing en Sales terug in de markt. Klantgericht werken, plezier in het vak en alles vanuit een stevig strategisch fundament. Jonker is ruim 10 jaar werkzaam in marketing en salesfuncties voornamelijk in financiële dienstverlening. De laatste vijf jaar werkzaam bij Achmea.


Voor wie is deze masterclass bedoeld?


Deze masterclass is bedoeld voor managers die verantwoordelijk zijn voor het marketing/ commerciële beleid in ondernemingen of instellingen. Klik hier voor een selectie van onze deelnemers.


Lokatie en kosten


De masterclass vindt plaats op donderdag 6 december 2012 aan de Universiteit Utrecht van 18.30 uur tot  21.30 uur. De toegangsprijs bedraagt EUR 149,= excl. BTW. In dit bedrag is verder inbegrepen; handouts, extra artikelen, koffie & thee, cake, etcetera.


Inschrijven


U kunt zich inschrijven via onderstaande link. U krijgt direct een bevestiging van ons terug.

Klik hier en schrijf u direct in.

Premium Wordpress Themes Free Wordpress Themes