Merk nieuws
NIBAA Institute | 18 mei 2017
De consument verwacht meer dan ooit toegevoegde waarde van een bedrijf. Onderscheidend vermogen, relevantie, betekenis en transparantie is waar het om gaat. Kun je hier niet aan voldoen, wordt je overgeslagen. De klant is hard, kiest razendsnel en is steeds minder loyaal. Bedrijven hebben vandaag de dag meer dan ooit een goede...
NIBAA Institute | 18 mei 2017
Organisaties moeten in onze veranderende samenleving steeds meer moeite doen om product of dienst onder de aandacht te brengen. De eerste indruk is vaak beslissend in een keuzeproces van de consument. Designmanagement kan organisaties helpen om een goede eerste indruk achter te laten. Het omvat alle activiteiten die ervoor...
NIBAA Institute | 18 mei 2017
Aan een sterk en succesvol merk met een trouwe schare volgers ligt een goede merkstrategie ten grondslag. Deze merken hebben een visie. Ze weten waarom ze er zijn, waarom ze doen wat ze doen. En weten hun publiek daaraan te verbinden. Nadenken over het ‘waarom’ van je merk en dat doorvoeren in alles wat je doet en...
NIBAA Institute | 18 mei 2017
Een krachtig merk geeft de organisatie een zekere betrouwbaarheid en zorgt voor betere klantenrelaties en samenwerkingsverbanden op korte en lange termijn. Sinds het ontstaan van marketing zijn merken altijd belangrijk geweest. Consistente en aanhoudende investeringen in merkenbeleid hebben geleid tot beroemde sterke merken...
NIBAA Institute | 18 mei 2017
Positioneren. In de praktijk komen wij er telkens weer achter dat iedereen een ander idee heeft bij positioneren. Dit is met name lastig als jij de organisatie probeert te bewegen om de positionering van jullie merk eens op de schop te nemen maar ‘men’ daar de noodzaak niet toe ziet. Daarom gaan we in dit artikel eens in op...
NIBAA Institute | 18 mei 2017
De digitalisering die momenteel plaatsvindt is een grote uitdaging voor merken. De enorme toename van mediakanalen, in combinatie met het persoonlijker worden van merkrelaties, vragen om een andere branding aanpak. Deze masterclass verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede digitale...
Brand Management | 15 mei 2017
Op zoek naar een interessante opleiding of inspirerende cursus op het gebied van merkstrategie en branding? Brand Management.nl heeft voor u een aantal state-of-the-art opleidingen geselecteerd op het gebied van marketing, merk en strategie. Wilt u per direct beginnen met een uitdagende studie? Kijk dan snel...
NIBAA Institute | 21 apr 2017
Positioneren en branding lijken misschien voorbehouden aan grote commerciële B2C spelers, maar dat zijn ze niet. Juist in een non-profit omgeving of een B2B omgeving kan vaak het grootste verschil geboekt worden met een goede positionering en branding. Positioneren in B2B draagt bij aan het verkrijgen van een unieke en...
NIBAA Institute | 21 apr 2017
Waarom heeft bijna iedereen een Billy boekenkast in huis, hoe kan het dat Coca Cola al jarenlang het populairste frisdrankmerk is, waarom kies je voor een duurdere crème van merk A terwijl je weet dat merk B net zo goed is?
Al die vragen hebben te maken met branding en strategie. Onlangs was ik als gastdocent bij de opleiding...
NIBAA Institute | 21 apr 2017
Het Russische wapenbedrijf Kalashnikov, bekend van de AK-47, heeft een rebranding achter de rug. Het bedrijf wil zichzelf positioneren als ‘beschermer van de vrede’, en stelt dat het zich wil distantiëren van de associatie met het beruchte aanvalsgeweer.
Kogel die geweer verlaat
Deze week werden tijdens een feestelijke...
NIBAA Institute | 27 mrt 2017
Merkportfolio. Weinig dingen zijn zeker, maar één ding wel: oeverloos doormodderen met een merkportfolio met merken zonder toegevoegde waarde is niet de oplossing. Daarvoor zijn de eisen die aan merken moeten worden gesteld te hoog. En zijn consumenten eenvoudigweg te kritisch.
Een merkportfolio vraagt om een uitgekiende...
NIBAA Institute | 27 mrt 2017
Positioneren. In de praktijk komen wij er telkens weer achter dat iedereen een ander idee heeft bij positioneren. Dit is met name lastig als jij de organisatie probeert te bewegen om de positionering van jullie merk eens op de schop te nemen maar ‘men’ daar de noodzaak niet toe ziet. Daarom gaan we in dit artikel eens in op...
NIBAA Institute | 27 mrt 2017
Wat wordt overbodig, welk merk is rijp voor een overname en wie kan het simpelweg niet meer bijbenen? ‘Verdwenen Merken’ auteurs Richard Otto en Robbert van Loon blikken ditmaal vooruit. Branchegenoten geven hun visie op merken waarvan zij verwachten dat deze verdwijnen. In deze aflevering: merken – en...
NIBAA Institute | 26 mrt 2017
Organisaties moeten in onze veranderende samenleving steeds meer moeite doen om product of dienst onder de aandacht te brengen. De eerste indruk is vaak beslissend in een keuzeproces van de consument. Designmanagement kan organisaties helpen om een goede eerste indruk achter te laten. Het omvat alle activiteiten die ervoor...
NIBAA Institute | 26 feb 2017
Een krachtig merk geeft de organisatie een zekere betrouwbaarheid en zorgt voor betere klantenrelaties en samenwerkingsverbanden op korte en lange termijn. Sinds het ontstaan van marketing zijn merken altijd belangrijk geweest. Consistente en aanhoudende investeringen in merkenbeleid hebben geleid tot beroemde sterke merken...