White paper: 6 content marketingprincipes

White paper: 6 content marketingprincipes

Delen op twitter Delen op facebook

Content marketing is pas echt effectief, als het iets oplevert. Dat is natuurlijk een waarheid als een koe. Maar juist bij content marketing moet u de juiste doelstellingen nastreven. Als u denkt dat content marketing via uw site, blog, Twitter of andere social media vanzelf business oplevert en zeker als u het laat doen door een stagiaire of uw jongste bediende, dan kunt u er beter mee stoppen. Want wat voor u wel en niet werkt, ontdekt u alleen maar door het zelf te doen.


In het artikel ‘Content marketing, het gebruik en de structuur’ hebben we een model besproken waarmee u uw aanpak kunt structureren en hebben we de fasen besproken uit dit groeimodel. Alleen fase 1 is gericht op naamsbekendheid, acquisitie en sales. Wanneer u in fase 1 heeft ervaren dat content marketing op die manier niet werkt, dan kunt u zich in fase 2 vervolgens richten op leadgeneratie, website traffic en thought leadership. Vooral dit laatste punt leidt in fase 3 tot directe transacties of minimaal tot een sterk koopsignaal. Dat valt echter alleen te bereiken als uw content niet alleen inhoudelijk goed overkomt, maar vooral ook op gevoelsniveau de lezer raakt. Robert B. Chaldini is een sociaal psycholoog die bekend is geworden door zijn boek Influence: The Psychology of Persuasion. Zijn boek is meer dan 2 miljoen keer verkocht en vertaald in 26 talen. Chaldini beschrijft 6 principes van invloed die erg toepasbaar zijn op Content Marketing en Social Media. In de volgende hoofdstukken worden de principes van Chaldini beschreven en wordt aangegeven hoe u deze kunt toepassen in uw strategie.


Wilt u aan de slag met content marketing en denkt u aan het opzetten van een eigen (online) platform of branded community? Dan kan Brand-Management.nl u wellicht helpen. Wij ondersteunen u op basis van onze jarenlange ervaring met het opzetten, activeren en managen van communities. U kunt ons inzetten voor o.a.: contentmarketing- en  social media-implementatie. 


Download hier het white paper in PDF

Brand Management

Dit is Brand Management


Een weblog over actuele, nuttige, leerzame en leuke wetenswaardigheden over merken- en marketingzaken! Samen met onze enthousiaste bloggers brengen wij "harde" informatie over marketingmodellen en zachte onderwerpen als ‘weetjes’, opinies, columns en merkfeiten.


Premium Wordpress Themes Free Wordpress Themes