Branding: hoe bouw je een sterk merk?

Branding: hoe bouw je een sterk merk?

Delen op twitter Delen op facebook

Een sterk merk werkt! Het geeft richting en betekenis aan hoe de mensen in je bedrijf denken en doen. En daarmee hoe klanten en andere stakeholders je merk ervaren. Het is dus meer dan een logo. Bouwen aan een sterk merk heeft alles te maken met het verbeteren van de verkoopresultaten: hoe zorg je ervoor dat jouw merk (product, check dienst) wordt gekozen boven dat van de concurrent?



3 pijlers voor merkenbouw


*   Samen bén je het merk!


Het merk is van iedereen in de organisatie. Betrek daarom je medewerkers bij het bouwen van je merk. Dat zorgt voor draagvlak en overeenstemming. Bekijk samen wat het verhaal is dat je wilt overbrengen aan je (potentiële) klanten en alle anderen die in contact komen met je merk. Bepaal de kernwaarden van je merk en hoe je organisatie zich hiermee onderscheidt van concurrenten. Zorg dat iedereen binnen de organisatie dit herkent, click uitstraalt en ernaar handelt.



*   Verbinden


Een sterk merk is onderscheidend en authentiek, buy cialis dus geef je merk betekenis. Dat doe je door de identiteit en de merkwaarden te bepalen, waarbij je rekening houdt met hoe jouw organisatie zich onderscheidt van concurrenten. Vervolgens vertaal je de merkwaarden in een prikkelende boodschap en maak je ze visueel. Zo ontstaat een logo, een huisstijl, de toepassing op middelen en de gevolgen voor gedrag: de stijl van het huis. Als je erin slaagt de juiste snaar te raken, verbind je je doelgroepen aan je merk. Te beginnen met je eigen medewerkers, want zij helpen je de belofte aan de markt ook echt waar te maken.



*   Groeien


Een succesvol merk heeft tijd en aandacht nodig. Als je consistent bent in je boodschap, je uitstraling en interactie, weten en begrijpen je klanten wie je bent en waar je voor staat. Ze gaan je herkennen en dat zorgt voor vertrouwen. Door herhaling blijft het verhaal hangen. Zorg daarom dat je merk verweven is in alle communicatie, van iedereen in de organisatie.


 2connect2 kan je helpen bouwen aan een sterk merk. We starten met de merkstrategie en eindigen met een praktisch uitvoeringsplan. En desgewenst kunnen we je ook ondersteunen met de uitvoering hiervan.


Bron: Anja Bekkers – 2 Connect

Brand Management

Dit is Brand Management


Een weblog over actuele, nuttige, leerzame en leuke wetenswaardigheden over merken- en marketingzaken! Samen met onze enthousiaste bloggers brengen wij "harde" informatie over marketingmodellen en zachte onderwerpen als ‘weetjes’, opinies, columns en merkfeiten.




Geen reacties op “Branding: hoe bouw je een sterk merk?”

  1. […] het artikel en hieronder kun je een poll over het artikel […]

Wat vind jij hiervan?

Premium Wordpress Themes Free Wordpress Themes