Binnenkort van start: Praktijkopleiding Brand Identity & Design Management

Delen op twitter Delen op facebook

starbucksOrganisaties moeten in onze veranderende samenleving steeds meer moeite doen om product of dienst onder de aandacht te brengen. De eerste indruk is vaak  beslissend in een keuzeproces van de consument. Designmanagement kan organisaties helpen om een goede eerste indruk achter te laten. Het omvat alle activiteiten die ervoor zorgen dat de (visuele) identiteit van een organisatie effectief kan worden ingezet bij het realiseren van organisatiedoelen (in samenhang met haar identiteit en positionering). Deze leergang verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede designstrategie op te zetten.Vragen die centraal staan, zijn:



  • Hoe kan er meerwaarde worden gecreëerd door van design (‘total user experience’).
  • Hoe kan er een herkenbare, aansprekende en onderscheidende Brand Identity worden gecreëerd?
  • Hoe kan hier een duidelijk zichtbare representatie (Visual Identity) uit worden gedestilleerd?
  • Welke rol spelen internet en social media bij het optuigen van een succesvolle designstrategie?





Learnings 

De leergang Brand Identity & Design Management reikt u nieuwe inzichten en kennis aan. Leert u actief aan de hand van concrete praktijkcases het geleerde te implementeren en er direct mee aan de slag te gaan. Brengt verdieping aan op uw bestaande kennis en brengt u nieuwe vaardigheden bij over de implementatie van designbeleid. Leert u hoe u uw plannen daadwerkelijk geïmplementeerd kunt krijgen en laat u aan de hand van een bedrijfsbezoek zien hoe het eindresultaat eruit kan zien  van een succesvolle implementatie.




Onderwerpen van de opleiding

De opleiding Brand Identity & Design Management bestaat uit de volgende vier blokken: Strategie, Branding & Positioneren (college een en twee). Online design, identity en social media, cases en opdrachten (college drie en vier). Merkidentiteit, design management en online marketing (college vijf en zes) – Bedrijfsbezoek (college zeven).




Voor wie is deze opleiding geschikt?

De opleiding Brand Identity & Design Management is bedoeld voor (senior) marketeers, brand managers, communicatie managers, strategen, adviseurs, product managers, business developers, commercieel directeuren en/of managers  die verantwoordelijk zijn voor het commerciële beleid in organisaties. U beschikt over een aantal jaren werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in de praktijk.

Meer weten over deze opleiding? Lees dan hier verder.


This article was first published on http://www.nibaa.nl/.

Premium Wordpress Themes Free Wordpress Themes